Cyklistické trasy

Láka vás aktívna dovolenka na Slovensku? Objavujte krásu jedinečnej prírodnej scenérie regiónu Malá Fatra na dvoch kolesách. Výletom na bicykloch sa určite potešia aj vaše deti. Vyberte si jednu z ponúkaných cyklotrás alebo sa inšpirujte historickými a kultúrnymi pamiatkami regiónu a vytvorte si vlastný plán cyklotúry.

Región Malá Fatra - cyklomapa

Kysucká cyklomagistrála

Dĺžka: 33,10 km
Náročnosť: Ľahká

Novovybudovaná cyklotrasa krásami regiónu Kysúc vedie cyklochodníkom, preto sa nemusíte báť o bezpečnosť vašich ratolestí. Kysucká cyklomagistrála prechádza zo západu na východ a spája obce kysuckej časti cez Oravskú Lesnú, Novoť až s poľskou hranicou.

Cyklochodník vedie údolím potoka Bystrica a má minimálne prevýšenie, takže z ktoréhokoľvek konca ho zvládnu aj najmenší cyklisti. Zabaľte si na cestu balíček záchrany v prípade ozývania sa fidlikantov v brušku a spoznajte všetky atraktivity Kysúc. Nehanbite sa zosadnúť z bicykla, zastaviť a oddýchnuť si pri čítaní informačných tabuli, ktoré hovoria o zaujímavostiach blízko vás. Navštívte mamuta v Krásne nad Kysucou, prejdite jedným z najstarších mostov z obdobia Rakúsko Uhorska, nahliadnite do bunkrov 2. svetovej vojny a najdlhšiu prestávku si naplánujte na rínku sv. Michala v Starej Bystrici. Vydýchnite si po ceste na bicykli a počkajte na ohromujúce divadlo prvého a jediného orloja na Slovensku. Ak vás nohy ešte nebolia vybehnite na rozhľadňu na vrchu Bobovec alebo pokračujte do Novej Bystrice, kde nájdete Múzeum Kysuckej dediny a lesnú úvraťovú železnicu.

Okruh okolo Vodného diela Žilina

Dĺžka: 32,50 km
Náročnosť: Ľahká

Ideálne podmienky pre rodiny s deťmi či pre aktívnych seniorov ponúka okruh okolo Vodného diela Žilina. Povedali by ste, že netreba ani odísť z mesta, aby ste zažili plnohodnotný cyklovýlet?

Začnite vašu rodinnú výpravu kráľovským piknikom v záhrade Budatínskeho hradu. Cez hradný park využite vyznačenú trasu pre cyklistov. Jazda na bicykli po ostatných chodníkoch v parku nie je možná. Z hradného parku, v smere ku Vodnému dielu Žilina, sú vybudované odpočinkové zóny a prístrešky. Obíďte Vodné dielo dookola a zastavte sa občerstviť na terasu jednej z reštaurácii, ktoré na Vodnom diele nájdete.

Viac info

Terchová - Vrátna

Dĺžka: 7,90 km
Náročnosť: Ľahká

Ukážka ľahkej cyklotrasy určenej pre začínajúcich cyklistov. Z Terchovej prejdite po zelenej značke až do Vrátnej pod kabínovú lanovku k chate Vrátna. Cestou sa pristavte pri skalných útvaroch pripomínajúcich veru všeličo. Nájdete napríklad mnícha? Ak je vám stále málo a nohy vládzu odbočte pri ceste späť vľavo na Sokolie a navštívte Wellness Hotel Rozsutec. Vychutnajte si sladkú odmenu na vonkajšej terase reštaurácie s nádherným výhľadom na vrcholy Malej Fatry.

Okruh Žilina - Terchová

Dĺžka: 69,00 km
Náročnosť: Stredne ťažká

Trasa začína pri Budatínskom hrade. Zaparkujte na chvíľku dvojkolesových tátošov a pozrite si stálu expozíciou drotárstva alebo len tak poleňošte v parku na nádhernom zelenom trávniku pod storočnou lipou. Pokračujte do Zástrania a vybehnite hore kopcom až na Straník, ktorý ponúkne neopakovateľné výhľady na Žilinskú kotlinu. V ceste pokračujte cez mestskú časť Zádubnie až do Kotrčinej Lúčky cez Vadičov a Lutiše prídete až do Terchovej. Z Terchovej sa príliš neponáhľajte a využite aspoň niečo z bohatej ponuky vnútorných a vonkajších aktivít. Drevený betlehem, krížová cesta, lanová dráha alebo jazda na vláčiku – ktorú z možností si vyberiete?

Okruh Vodná nádrž Nová Bystrica

Dĺžka: 47,60 km
Náročnosť: Stredne ťažká

Aj naša hornatá lokalita – Kysuce má cyklistom čo ponúknuť. Vychutnajte si túto príjemnú trasu aj vy. Nástup na trasu sa nachádza v smere na Vychylovku približne 1,5 km od obce Nová Bystrica. Cestou budete míňať kostol Riečnica, ktorú tu zostal ako pamiatka na zatopené obce pri budovaní priehrady Nová Bystrica. Pri kostole nájdete aj miesto na opekanie. Odporúčame však pokračovať ďalej ku vodnej nádrži po modrej značke až do Zázvora odkiaľ sa vám naskytne nádherný pohľad na priehradu a jej okolie. Táto lokalita je skutočným rajom pre hubárov ak budete mať šťastie podarí sa vám odísť s košíkom plným týchto lesných darov.

Oravská cyklotrasa

Dĺžka: 73,70 km
Náročnosť: Stredne ťažká

Trasa vhodná na cestnú cyklistiku aj pre príležitostných rekreačných jazdcov. Ešte pred cestou sa však zastavte v kostole. Videli ste už niekedy tak do detailu prepracovaný pohyblivý betlehem? Od kostola sv. Cyrila a Metoda v Terchovej vyrazte smerom na Zázrivú. Prvý zahrievací kopec na vás čaká už o 5 kilometrov. Odtiaľ do Zázrivej to už ide rýchlo, na križovatke zabočte vľavo smer centrum ďalej smer Zázrivá Havrania. Využite možnosť občerstviť sa po jednom stúpaní a pred ďalším náročným výstupom. Z Veľkej Havranej vás čaká 10 km stúpanie do sedla Hoľa 1050 m. n. m. Pokračujte ďalej smer Oravská Lesná až do centra, na križovatke zabočte vľavo smer Vychylovka, Stará Bystrica, kde sa oplatí navštíviť Múzeum Kysuckej Dediny alebo sa aspoň osviežiť jedným oroseným. Z Novej Bystrice môžete zabočiť na novú Kysuckú cyklomagistrálu až do Radôstky. Z Radôstky už znovu po ceste do Lutíš. Posledný kopec na trati je do sedla Lutiška. Z Lutišky pokračujte na križovatku Belá-Kubíková a späť do Terchovej. Po tak náročnej trase si vaše telo priam núkajú uvoľnenie. Vyberte sa do saunového sveta hotela Diery, ktorý vás nesklame.

Okruh Terchovským chotárom

Dĺžka: 24,30 km
Náročnosť: Stredne ťažká

Spoznávajte Terchovský chotár zo sedla bicykla. Objavte krásy a zákutia, ktoré Terchová a jej okolie ukrýva. Cyklotrasa okruh Terchovským chotárom je stredne ťažká trasa. Prvý vrchol trasy v stúpaní od Struhárne je nad Holešovou Skalou vo výške 846 m n. m., posledný úsek tohto kopca v dĺžke cca 400 m je potrebné zosadnúť z bicykla a ísť po vlastných. Po tomto náročnom stúpaní sa dostanete na hrebeň, po ktorom pokračujete poľnou cestou na Vojenné. Pri miernom zjazde od odbočky na Vojenné si dajte pozor na smerovník “U Zazvora”, tu odbočte vľavo na hrebeň. Najvyšší bod tejto trasy leží vo výške 900,9 m n. m. Po prejdení tohto hrebeňa nasleduje prudký zjazd od Kačerov do Hornej Tižiny.

Okruh Hrebeňom Kysúc

Dĺžka: 44,90 km
Náročnosť: Stredne ťažká

Veľmi dobrá tréningová trasa vhodná vedie z parkoviska v Novej Bystrici. Po lávke prejdite na cyklomagistrálu smer Stará Bystrica. Až do obce Klubina vás čaká nenáročná pohodová trasa na zahriatie svalov pred náročných stúpaním na vrcholy Kysúc. Na úrovni obce Klubina zídete z cyklomagistrály. Prejdite do časti Klubinský potok, kde máte poslednú šancu nabrať sily a občerstviť sa. Odtiaľto začínate 6 kilometrové stúpanie až ku horárni, kde odbočíte vpravo a pokračujete ďalším približne 6 kilometrovým stúpaním smerom k hrebeňu. Zhruba kilometer pred vrcholom zídete z asfaltu na hlinenú lesnú cestu, po ktorej dosiahnete najvyšší bod tejto trasy vo výške 945 metrov n. m. Po hrebeni pokračujte po modrej značke až ku križovatke Veľký potok – Nová Bystrica/Vychylovka, ak vám sily nestačia máte práve tu možnosť skrátiť si trasu. Ak nie čaká vás pokračovanie zelenou značkou po vrstevnici smer Vychylovka – Pavelkovia. V tomto úseku nezabudnite brzdiť. Zelenou značkou sa dostane až na hlavnú cestu do Vychylovky, kde zabočíte vľavo a pokračujete smer Nová Bystrica až na parkovisko.

Cyklotrasa drsná 100 - ka

Dĺžka: 97,30 km
Náročnosť: Ťažká

Zaslúžená drina čaká na všetkých športovcov, ktorí sa rozhodli otestovať svoju kondíciu. Začnite trasou na zohriatie – z Terchovej do Starej Bystrice.

Začnite fázou zahriatia po asfalte z Terchovej do Starej Bystrice, približne 25,5 km, kde jediné stúpanie na tomto úseku je cez sedlo Lutiška. Kto má v obľube cestu bez asfaltu, môže zvoliť alternatívu 2 cez Koštúrov a hneď začať prudkým stúpaním do Káčerov, následne na hrebeň Vojenného. Táto verzia je síce kratšia o 4 km, ale celkové stúpanie je veľmi náročné. V obci Radôstka sa napojte na mimoúrovňovú cyklotrasu, ktorá Vás povedie do Starej Bystrice. Tu zabočte vľavo a pokračujte po Bystrickej mimoúrovňovej cyklomagistrále do obce Klubina. V obci sa odpojte z magistrály vpravo, smer Klubinský potok.

Cesta na hrebeň

V tomto úseku začnete stúpať na hrebene Kysúc zo 450 m n. m. do 875 m n. m. Toto 10 km stúpanie je relatívne príjemné, zatiaľ stále po asfalte. Z asfaltovej cesty odbočte vpravo do lesa na hlinitú cestu, ktorá Vás privedie na vrchol Kysúc 950 m n. m. Po hrebeni pokračujte už relatívnou vrstevnicou nad obec Vychylovka. Zjazd do Vychylovky je rýchly, stále po kameňoch, tak opatrne na brzdy! Ak máte čas a chuť, vo Vychylovke sa môžete občerstviť. Do najbližšej civilizácie to bude ďalších približne 33 km.

Vodná nádrž na dlani

Okolo Vodnej nádrže Nová Bystrica cez Vojenné prídete do Zázrivej. Netešte sa, táto cyklotrasa aj keď vyzerá, že ide okolo vody, nie je rovinka, čakajú vás stúpania aj zjazdy. Celkom náročné je stúpanie od Vodnej nádrže na hrebeň cez Zázvor. Tento úsek vedie cez lúky. Zo Zázvora pokračujte vľavo, smer Šmehýlovia.

Nehanbite sa priznať ak máte dosť, máte totiž poslednú šancu ako si skrátiť trasu a zbehnúť do Terchovej!

Od Šmehýlov po zelenej cyklotrase pokračujte po hrebeni smer Kováčka (kríž) cez Kyčerku až do Zázrivej. Zo Zázrivej sa vám naskytnú tri varianty pokračovania až do Terchovej, ktorú zvolíte je na vás a hlavne na tom či vás nohy ešte poslúchajú.

Odmena na záver

Zastavte sa vo vodnom svete RIC Terchovec, kde nájdete pokoj a relax po skutočne náročnej trase plnej stúpaní v tých najťažších podmienkach.

Ako na nezabudnuteľné zážitky

Prihláste ste sa k odberu newslettra a my vám vždy radi zašleme len tie najlepšie tipy, ponuky a udalosti, kvôli ktorým sa do nášho kraja oplatí zavítať.